Tuesday 26 February 2013

Perlu Ke Berkira ??

Salam Sejahtera !!

Nie Mai nak kongsi sikit nie . . Cerita ini tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup @ yang sudah meninggal dunia :P *ayat poyo !

muka tengah berfikir :)

Situasi A ::

Pada suatu hari , terdapat satu event yang berlangsung di bandar Langit . . A hendak pergi ke event itu tetapi tidak mempunyai kenderaan . . Tiba-2 A ternampak status saudara nya di Muka Buku yang mengatakan hendak pergi ke event tersebut . . Lalu si A pun berkomen lah dengan saudara nya ::

A :: Nak ikot jugak !!
Saudara :: Betul ke kau nak ikot ?? 
A :: Yela aku nak ikot . . Amek aku kat rumah . . 
Saudara :: Nanti aku amek kau . . Pegi lah mandi . . Aku pun belum mandi nie . . 

. . . 10 minit kemudian . . .

A :: Jadi tak kau amek aku ??
Saudara :: Mak aku kata tak cukup minyak nak amek kau lah . . 
A :: Ala dekat je kan . . 
Saudara :: Sponser minyak RM10 . . 
A :: Aku pun x ada duit lah !
Saudara :: Mak aku nie susah nak dirunding sikit . .
A :: (dalam hati) lorh ?? dengan anak saudara pun nak berkira jugak ke ??Aku belajar & bukan nya bekerja . . Grrrr !! Tak kan kerja pun x ada duit kot . .

Dalam situasi kat atas tue , si A suruh mak saudara nya amek dia tapi balik-2 dia di suruh sponser RM10 untuk minyak . . Last-2 si A pegi event tue jalan kaki . . Patut ke berkira ek ??

Korang rasa patut ke berkira ek ?? Lagi-2 dengan seseorang yang mempunyai pertalian darah dengan kita . . Korang sendiri pun dapat fikir kan . .  

Renung-2 kan lah :)

End !!

14 comments:

  1. Tak patut , berkira tak bertempat !

    ReplyDelete
  2. teroknyyee -___-.. huhu.. kak mai .. una tag kak mai kat sini

    >>>http://violetroslavender.blogspot.com/2013/02/segmen-nisha-nak-follow-korang.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehee !! yup kan . . owhh nt akk join ek dek :)

      Delete
  3. boleh pulak macam tu..sedara sndiri kut..klo kite sndiri tak tlg sape lagi nak tlong..nanti time susah sedare2 jugak yang dicarinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan . . ssh dpt sedara jenis berkira mcm tue kan . .

      Delete
  4. huhu......dia pun tengah sengkek kot....hehe

    ReplyDelete
  5. entah lah dik...susah nak dipadah...nak di kakar kita gik di tga orang jaik...mak bukan orang lain pun nak...cik akak pun kenak juga situasi upa tok...malas nak kisah pun...tadah jak eh...lak pandei2 nya pun fikir..huhu

    ReplyDelete
  6. tak patut mak sedara buat camtu kat anak sedara dia...jangan berkira sebab nanti tuhan berkira pulak dengan kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan . . tue pun nak berkira kan ?? ehee !!

      Delete

•❤• Dah baca ?? Komen lah •❤•
•❤• Rajinkan tangan korang sedekah komen •❤•
•❤• 1 pun jadilah dari tak ada kan •❤•
•❤• Tapi JANGAN SPAM pulak tau :) •❤•
•❤• TQ sebab sudi komen •❤•