Tuesday, 26 February 2013

Perlu Ke Berkira ??

Salam Sejahtera !!

Nie Mai nak kongsi sikit nie . . Cerita ini tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup @ yang sudah meninggal dunia :P *ayat poyo !

muka tengah berfikir :)

Situasi A ::

Pada suatu hari , terdapat satu event yang berlangsung di bandar Langit . . A hendak pergi ke event itu tetapi tidak mempunyai kenderaan . . Tiba-2 A ternampak status saudara nya di Muka Buku yang mengatakan hendak pergi ke event tersebut . . Lalu si A pun berkomen lah dengan saudara nya ::

A :: Nak ikot jugak !!
Saudara :: Betul ke kau nak ikot ?? 
A :: Yela aku nak ikot . . Amek aku kat rumah . . 
Saudara :: Nanti aku amek kau . . Pegi lah mandi . . Aku pun belum mandi nie . . 

. . . 10 minit kemudian . . .

A :: Jadi tak kau amek aku ??
Saudara :: Mak aku kata tak cukup minyak nak amek kau lah . . 
A :: Ala dekat je kan . . 
Saudara :: Sponser minyak RM10 . . 
A :: Aku pun x ada duit lah !
Saudara :: Mak aku nie susah nak dirunding sikit . .
A :: (dalam hati) lorh ?? dengan anak saudara pun nak berkira jugak ke ??Aku belajar & bukan nya bekerja . . Grrrr !! Tak kan kerja pun x ada duit kot . .

Dalam situasi kat atas tue , si A suruh mak saudara nya amek dia tapi balik-2 dia di suruh sponser RM10 untuk minyak . . Last-2 si A pegi event tue jalan kaki . . Patut ke berkira ek ??

Korang rasa patut ke berkira ek ?? Lagi-2 dengan seseorang yang mempunyai pertalian darah dengan kita . . Korang sendiri pun dapat fikir kan . .  

Renung-2 kan lah :)

End !!