Tuesday, 15 January 2013

Pengalam Ketika Kawan Kena Rasuk

Salam Sejahtera . . 

Tadi dok BW & terbaca satu entry nie . . Pastu teringat masa Mai sekolah dulu . . Mata Mai menjadi saksi kawan Mai kena rasuk & Mai terkena tempias nya . .

Al-kisah . . . 

Masa tue Mai baru form 2 . . Mai seorang pengawas sekolah . . Kebetulan jugak time tue aktiviti Pra-Sukan sedang di jalankan . . Mai pulak x ada acara time tue so Mai x ikut lah . . Bila time rehat , Mai pegi lah padang dengan kawan2 Mai nak tengok kawan Mai , Emilia . . Dia amek acara 4x800 kalo Mai x silap lah . . 

Mai pun dengan suara yang slow nie pun jerit2 macam orang gila bagi sokongan kat kawan Mai . . Tapi nasib x menybelahi dia & rumah sukan Mai kalah . . Lepas tue , kawan Mai nie pun pegi lah kat Cikgu rumah suka Mai & minta maaf tapi Cikgu Rosminah buat x tau je . . Maybe dia sedih sebab dia berharap pada Emilia tapi kalah jugak . .

Lepas tue , kawan Emilia pun nangis sebab terkilan dengan sikap Cikgu Rosminah nie . . Lepas tue ,kawan Mai sorang lagi , Amira bawak lah Emilia nie jalan2 sambil pujuk dia . . Tiba2 sedang Mai kushyuk sembang dengan kawan Mai , Mai nampak Amira & kawan Mai sorang lagi papah Emilia . . Pelik lah jugak . .

Tiba2 , apabila Emilia lalu tepi Mai , dunia Mai tiba2 jadi gelap gelita . . Mai langsung x sedar apa yang berlaku . .Sedar2 je , Mai ada kat bilik guru . . Ehh lagi pelik sebab Mai x sedar bila Mai berjalan pegi bilik guru . . Yang buat Mai lagi pelik , kat dalam bilik guru tue ada ramai kawan2 Mai . . Lepas tue ada Ustaz baca ayat suci Al Quran . . Masa Ustaz tue baca , Mai tengok ada kawan Mai yang nangis & ada yang marah2 Ustaz tue suruh diam . .

Mai di jaga oleh dua orang kawan Mai . . Mai pun minta keberan Cikgu Rosminah untuk keluar tapi Cikgu Rosminah x bagi . . Penat Mai yakin kan dia yang Mai x ada apa2 . . Last2 Cikgu bagi juga Mai keluar . Tapi Mai still di jaga oleh dua orang kawan Mai . . Siap dorang pegang tangan Mai sebab takut Mai lari . . 

Bila jauh je dari bilik guru , Mai meronta & menepis tangna kawan Mai tue . . Kuat jugak Mai time tue . .Lepas tue Mai tengok kat depan kantin , ada banyak cikgu & Ustaz . . Lepas tue , Mai tengok kawan Mai, Emilia mengamuk macam orang gila . .Mai cuba pegi dekat dengan dia tapi dia lari dari Mai . . Mai pun kejar dia sampai dia terhenti kat tepi pokok depan kelas Mai . . 

Tiba2 , hujan lebat turun . . Mai tarik tangna kawan Mai & tanya dia sape . . "Akulah Raja Syaitan!" Itulah yang Emilia kata dengan Mai . . Terkejut juga Mai dengar . . Mai dengan x sengaja , hentak kepala kawan Emilia kat pokok tepi kami tue . . Sampai dia terbaring jatuh . . Sakit agak nya . . "Keluar kau dari badan kawan aku!!" Macam tue lah Mai menjerit kat Emilia . . "Aku x nak keluar!" Balas Emilia . .

Mai pun hentak lagi kepala dia kat lantai tue . . (jahat juga Mai nie) Tiba2 , abg2 senior tingkatan 6 pun datang tolong pegangkan Emilia nie . . Kami pun bawak lah dia kat tempat teduh sikit . . Mai tolong pegangkan bahu Emilia . .Abg Hamdan yang bacakan ayat2 untuk keluarkan syaitan tue . . Tapi degil jugak syaitan tue . . Dorang pun berusaha . . 

Lepas tue  , konon nya syaitan tue dah keluar & Emilia pun minta tolong . . Sakit katanya . . Tapi kami masih pegang bdan dia sebab takut tue taktik syaitan nak melarikan diri . . Ternyata kami betul . . Syaitan laknat tue belum keluar . . Last sekali mak ayah Emilia pun datang & bawak Emilia balik . . 

Lepas tue , abg Hamdan bagi Mai biji lada . . Panas betul biji lada tue . . Tapi bila kawan Mai pegang , dia kata x ada apa2 pun . . Biasa je rasa . . Ntah kenapa Mai yang rasa panas . .

Keesokan hari nya , Mai tengok kawan Mai dah sembuh . . Mai pun sembang biasa je dengan dia . .Lepas tue Mai tanya dengan dia "Kenapa ko lari dari aku semalam?" . . "Aku nampak ada dua orang kat belakang ko . .Sebelah kanan warna Puti & sebelah kiri warna hitam" balas Emilia . 

WHAT ?? Ada benda jaga Mai ?? Sampai sekarang Mai masih belum tahu apa yang jaga Mai time tue . . Mai ada juga tanya dia macam mana boleh kena rasuk . . Dia kata dia nampak budak perempuan depan dia . . Budak perempuan tue ajak dia jalan2 . . Sebaik je budak perempuan tue pegang tangan dia , dunia dia tiba2 gelap . . 

Apa yang terjadi masa tue , masih segar terpahat di ingtan Mai . . 

Semoga ia x berulang lagi . . Sekian :)

End !