Friday, 2 November 2012

~ Jodoh Di Tangan Tuhan ~

Salam Sejahtera Korang !!

wah wah !! lama nya Mai tak Sig In blog Mai nie ~ macam-macam yang berlaku ! atuk Mai meninggal :"( so sad ! OKAY ! back to the title ! selalu Mai dengar "kenapa lah aku tak kahwin lagi?" , "kenapa korang ada pakwe tapi aku tak ada?" & bla bla bla . . . ehem ehem ! meh sini Mai nak cuci kepala korang tue ek ! Jodoh , Ajal & Maut itu di tangan Tuhan Yang Maha Esa ~ Dia tahu bila dia nak bagi korang jodoh tue . . . jangan sesekali kata yang Dia tak adil okay ! ada hikmah di sebalik apa yang Dia lakukan itu ya . . 


Tak ada masalah kalau korang kahwin lambat atau cepat . . . jangan ingat umur korang da tua , takot nanti tak ada yang nak . . . ish ish ! adalah yang nak tapi korang kena banyak bersabar lah DAN yang paling penting , BERDOA lah . . . Tuhan sayang dan suka akan orang yang bersabar dan memohon kepada Nya ~ jangan lah takot sangat okay !

Haa ! nie paling penting ! para ibu diluar tue oi ! buat apa tue ? masak ke ? dah petang nie mestilah masak untuk keluarga kan ~ takpe ! meh ngadap blog Mai nie jap ! tak lama pun makcik oi ~ sat jak ! bak kata orang putih , only a few minutes ! haa ~ makcik , jangan lah dok paksa-paksa anak makcik tue kahwin cepat . . . memang umuq depa tue dah tua tapi kalo belum jumpaq jodoh, nak buat lagu mana kan ~ toksah dok tengok atau cemburu dengan Makcik Leha , Makcik Temah , Makcik apa lagi ek ?? ehh sume makcik-makcik sebelah rumah tue la . . . lagi satu , toksah malu lah kalo anak makcik tue belum ada pakwe / makwe ! bukan nya depa tue tak laku tapi belum ada jodoh kan . . . bukan tak ada yang mau dengan depa . . . jangan dok fikiaq sangat la . . . mana tau kan , esok tiba-tiba ada rombongan meminang singgah depan rumah makcik , terbeliaq mata makcik tengok tau . . . bukan dok perli tapi HAKIKAT dan KENYATAAN . . . haa dah ! pogi lah sambung masak tue makcik ye !

Hehe ~ okay okay ! haa korang ! INGAT tau ! kalau korang belum jumpa jodoh , belum ada pakwe / makwe , asyik putus cinta ke , jangan rasa diri tue malang ek . . . jangan ada sampai yang nak pogi terjun jambatan pula ek . . . mana tau , esok ada awek / pakwe secantik / sekacak bidadari ke jadi isteri / suami awak tue ! tak ke rugi ! so banyak kan berdoa dan bersabar ye ! akhir kata dari Mailey , Renung-renungkan dan Selamat Bersabar !