Monday, 5 November 2012

Kesah Seorang Gadis Yang Malang

Follow my blog with Bloglovin

Salam Sejahtera !!

Penat Mai mencari Wireless untuk di connect ! Akhir nya , cabut jela kabel Wifi nie ! Cara terbaik la kata kan ! 

Okay back to the title !

Pada suatu hari , seorang remaja berusia 15 tahun pulang ke rumah dengan muka yang muram . . . Ibu bapa nya tidak begitu menghiraukan nya kerana mungkin dia ada masalah atau tidak sehat . . . Setiba nya dia di rumah , dia terus masuk ke dalam bilik dan mengunci pintu bilik nya . . . Tiba-tiba dia menangis teresak-esak ! Kesian juga tengok dia nangis . . . Dia mengambil telefon bimbit nya dia dalam poket nya lalu menekat punat-punat telefon bimbit nya . . . Seperti dia cuba menghubungi seseorang . . . Tetapi hanya kedengaran buny operator yang menjawab "Nombor yang anda dial tidak dapat di hubungi . Sila cuba sebentar lagi . Terima kasih . " . . . Makin kuat dia menangis apabila operator yang menjawab . . . Sehinggalah dia tertidur . . . 


. . . . . .

Azan Isyak pun berkumandang menyeru umat nya mengerjakan solat mereka . . . Lalu tersedarlah si gadis ini dari tidur nya . . . gelap gelita bilik dia . . . Lalau bangun lah dia memasang lampu bilik nya . . . Terus dia mengambil tuala dia dan menuju ke bilik mandi . . . Semasa dia melewati bilik ibu bapa nya , dia melihat ibu bapa nya sedang mengerjakan solat mereka . . . Sayu hati nya melihat orang tua nya . . . 

. . . . . . 

Setelah si gadis ini habis mandi , dia mengusap perut nya . . . Kemudian dia teringat perbualan dia dengan teman lelaki nya dua bulan yang lepas . . . " Sayang , kenapa sayang tak nak tidur dengan I ? Apa pun yang terjadi dekat U nanti , I akan tanggungjawab . . . " kata teman lelaki nya memujuk dia . . . pandai nya si jejaka ini bermain dengan kata-kata ! Lalu lah si gadis ini termakan pujuk rayu si jejaka yang bertopengkan Syaitan ini . . . Lalu berlaku lah adegan panas ! Mahkota yang dipertahankan selama ini pun sudah tiada . . .  Selepas penat "berlawan" di atas katil , mereka tidur seketika . . . Kemudian , si jejaka pun menghantar si gadis pulang ke rumah . . . Tersenyum gembira si gadis kerana konon nya si jejaka itu akan menjaga dan bertanggung jawab . . . Dua bulan kemudian , si gadis mula mual-mual , pening dan muntah . . . Lalu dia meminta si jejaka itu menemankan dia ke klinik . . . "Tahniah Puan ! Puan sudah mengandung 2 bulan !" kata doktor itu . . . Apa ! mengandung ?? Lalu berubah riak wajah si jejaka . . . Namun dia tetap berlagak biasa . . . Setelah selesai menghantar si gadis pulang ke rumah , si jejaka terus menghilangkan diri . . . sudah banyak kali si gadis cuba menghubungi nya tetapi tidak dapat . . ."Tok tok tok !" bunyi pintu bilik di ketuk . . . terhenti lamunan si gadis . . . Lalu dia membuka pintu dan wajah ibu nya terpangpang di depan mata . . .  "Jum makan , nak . . ." kata ibu nya . . . si gadis hanya mengangguk kan kepala dan mengikut ibu nya ke dapur . . .

. . . . . . 

Selesai makan , dia cuba lagi menghubungi teman lelaki nya . . . Kali ini berjaya ! Alangkah gembiranya hati dia . . . "Hello Sayang !" jawab lelaki itu . . . "U ! Apa yang I nak buat dengan baby nie ? I tak nak mak dengan ayah I tau !" balas si gadis . . . "Okay ! Macam nie . . . esok kita jumpa dan I bawak U pegi klinik dan gugurkan baby tue . . ." jawab si lelaki itu . . . "Gugurkan ?! . . . Sakitlah !" balas si gadis itu sambil teresak-esak menangis . . . "Habis tue , U nak biarkan perut U tue memboyot ke?" balas si lelaki itu . . . "Tak nak lah !" jawab si gadis itu . . . :Then , itulah cara terbaik okay . . . Kalau U sayang kan I , U ikut cakap I okay ?" pujuk si jejaka itu . . . "okaylah . . . I ikut cakap U" . . . Setelah panggilan di tamatkan , si gadis pun tidur . . . Berdebar jantung nya menantikan esok hari . . .

. . . . . .

Hari nya pun tiba ! Makin berdebar si gadis itu . . . si jejaka pun mengambil dia dan pergi ke klinik bersama-sama . . . Si gadis hanya duduk sahaja manakala si jejaka yang pergi ke kaunter . . . "Jum lah masuk . . . Doktor dah tunggu tue " ajak si jejaka itu . . . Makin kencang jantung si gadis . . . "Okay adik . . .  Jangan takut ye . . . " pujuk doktor itu . . . 

. . . . . .

Hampir 5 jam si jejaka itu menunggu . . . Kemudian si gadis keluar sambil berjalan terkengkang-kengkang . . . "Sakit ke sayang ?" tanya si jejaka itu . . . si gadis itu hanya menganggukan kepala sahaja . . . Dalam perjalanan menuju ke kereta , si gadis tiba-tiba mengerang kesakitan . . . Lalu si jejakan panik . . . Polis yang lalu di situ , berhenti dan mengahmpiri mereka . . . Si gadis segera dikejarkan ke hospital . . . Polis cuba menyoal siasat si jejaka itu tetapi si jejaka hanya menjawab "tak tahu" . . . Ibu bapa gadis pun sudah datang . . . Kemudian doktor pun keluar . . . "Anak puan ada menjalankan proses pengguguran ke?" tanya doktor itu . . . terkejut si ibu apabila doktor bertanya begitu . . . "Tidak ada , doktor . . . kenapa ?" jawab si ibu . . . "Melalui hasil pemeriksaan kami , kami dapati ada berlaku pendarahan di bahagian rahim dia . . . seperti dia baru saja selesai melakukan pengguguran  . . ." jawab doktor itu . . . Lalu si ibu memandang ke arah si jejaka dan bertanyakan kepada nya . . . Pada mula nya , si jejaka tidak mahu memberi tahu tetapi setelah di desak , barulah dia mengaku . . . Lemah badan si ibu mendengar pengakuan si jejaka . . . Tidak menyangka anak yang selama ini dia tatang bagai minyak yang penuh , menconteng arang ke muka orang tua nya . . . Si jejaka pun menyelongkar beg si gadis lalu menyerahkan bungkusan yang berisi janin yang baru berusia dua bulan itu . . . Berakhir nya hayat si bayi yang tidak berdosa itu . . . Tidak sempat dia merasa kasih sayang dari seorang ibu , sudah di paksa keluar . . . Alangkah kejamnya . . . 

. . . . . .

Setelah baik dari kecedaran dalaman , si gadis di masukan ke pusat pemulihan akhlak . . . Begitu juga si jejaka . . . Mereka menyesali perbuatan mereka . . . Si gadis dihantui oleh kisah silam . . . Dia tidak menyangka hidup nya akan berakhir di pusat pemulihan . . . Manakala kawan nya sedang menelaah pelajaran di sekolah . . . Dia rindu mahu bersama kawan-kawan nya . . . Bak kata pepatah , Sesal dahulu , Pendapatan . . . Sesal kemudian , Tiada guna . . . 

. . . . . .

Kisah yang Mai tulis nie bukanlah nak mengaibkan sesiapapun tapi hanya mahu memberi peringatan kepada gadis di luar sana . . . Jangan lah termakan pujuk rayu si jejaka yang bertopengkan Syaitan itu . . . Mai pun ada adik perempuan dan Mai pun perempuan . . . Mai harap Korang jadi kan cerita ini sebagai pengjaran okay ! 

Akhir kata dari Mai , Renung-renungkan lah ye kawan !

Bubye !! ^_^