Friday 15 June 2012

being a chef !!

holllaaaa frends !!
hihi "being a chef" ?? hahah smlm aku n my room mate masak KARI SAPI .. hahah seingat aku la nie pertama kali aku masak kari tue jadi sapi .. ehh2 silap-silap .. memasak sapi tue mnjadi kari la .. hehe makan kari sapi byk sgt sampai menaip pon senget .. hahah anyway lame kugak la kmi msak kari 2 .. smpai kering kuah kari tue .. terpaksa tambah air .. hehe berpeluh-2 aku ngn room mate aku masak .. ^_^ liat jugak la mule-2 tapi dh lame-2 tue lembut jgk la .. x macam mule-2 .. kihkih ..



kari sapi .. maseh dalam kuali lagi tau ..
 hahaha akhir nya masak juga la walaupun bahan dia x cukup .. al maklum la kari bujang la katakan ... bukan selalu dapat makan kari yang di masak oleh TIGA DARA .. hahah siap ada nama lagi tau .. hhehehe km org just guna santan, minyak ( wajib la ), bawang merah, bawang putih and sapi .. mestilah guna sapi kot .. x kan nak masak sapi tapi guna kambing lak .. ap la korang nie .. hahha..

air santan yang room mate aku buat dari lebihan santan .. sedap dohhh
haaaa kreative kn kawan  aku .. santan boleh jadi air .. korang ada x ?? x ada kan .. seronok tau dapat kawan yang kreative mcm room mate aku .. cucur belacan pon penah dia msak tau .. nang tulen-2 rasa belacan .. ada la jugaj rasa cucur la tapi lebih banyak rasa belacan la .. sedapppp !! lebih sedap dari cucur udang tau ( sebb aku x dpt mkn udang tue yang aku hate udang ) kihkih ..

chef ejit michael .. siap berkemban lagi tau .. baru betul dara pingitan .. hahah
chef mailey jai ley @ owner aries-pinkt blog
sorry la chef lagi sorang x smepat nak snap .. al maklum la limited edition kan .. hahahha ok la korang .. nie je utk hari nie .. buuubyyyeee !! c ya in next blog post ..

No comments:

Post a Comment

•❤• Dah baca ?? Komen lah •❤•
•❤• Rajinkan tangan korang sedekah komen •❤•
•❤• 1 pun jadilah dari tak ada kan •❤•
•❤• Tapi JANGAN SPAM pulak tau :) •❤•
•❤• TQ sebab sudi komen •❤•